Dnešná doba je plná paradoxov. Každý chce ísť do školy a každý chce mať dobrú prácu a najmä výborný plat. Pritom mnohí si vyberajú tú najľahšiu cestu – ľahká škola, ľahká vysoká škola (veď stačí mi titul) a .... V praxi ich nikto nečaká a vlastne mnohí absolventi toho „odborného“ ani veľa nevedia. Chyba je v nich či v spôsobe učenia na školách?
My chceme vzdelávať našich študentov zaujímavo. Práca, o ktorú majú záujem je rôznorodá a náročná na vedomosti aj zručnosti. Preto je potrebné skúšať a používať viaceré techniky učenia a vyučovania. V októbri sme privítali vo firme Esox s.r.o. lektorky moderného vzdelávania z A-Omega s kolegami z iných spoločností, kde odskúšame „nové“ modely učenia, tzv. gamifikačné metódy. Preložené do slovenčiny (ako už odporúčal J. A. Komenský ) „učenie hrou“. V duále máme tak možnosť skúsiť novinky v Mechanikovi aj Plastárovi priamo na odbornom výcviku.
Dva dni sme trénovali a skúšali pripraviť odborné témy pre mechanikov, plastárov a mechatronikov prijateľnou a zábavnou formou. Učili sme sa porozumieť našej Z-generácii - generácii detí počítačov. Výsledky úspešnosti týchto metód budeme v januári 2020 porovnávať s výsledkami zahraničných kolegov z Maďarska, Rumunska a Grécka. Uvidíme, ktorý národ je najhravejší J Výsledky projektu DEMETRA (EU projekt, Erasmus) budú zverejnené aj na webe, môžete si prečítať.
-Simona Tekeľová -